Samhället..

Jag tror alla av er har redan listat ut att jag är en kvinna iallafall så det kan jag gå ut med då jag ska skriva lite om allt tjat om att kvinnor ska ha lika som männen.
Eftersom det är internationella kvinnodagen idag så tänkte jag skriva några åsikter jag har som det har skrivits om lite här och där på nätet. (alltså det har inte skrivits om mina åsikter utan vad regeringen och andra tycker)

1. Herr gå man! Nu tycker andra att det ska bli fru gå man för att det är kvino diskremenering mor kvinnorna då mannen alltid hamnar först. Men vad har en skylt med det att göra?
Våran samhälle från första början var uppbyggt av män det vet alla. Alltså ingen hemlighet. Kvinnor har det visserligen svåra att komma upp i högre positioner. Det är sant. Kvinnor får inte alltid samma lön som männen det tycker jag är fel
Men en skylt? Vad spelar det för roll. Finns det inte viktigare saker att lägga energi på än en skylt?

Som vissa saker är män mer ämnade åt att göra som att vara försvars bla bla bla för sverige. Det tycker inte jag en kvinna ska ha hand om. Alltså att sköta vårat krigsförsvar.
Har jag fel?

Men jag tycker att andra saker ska vara jämnställda som: löner, chefspositioner med mera.

Skriv gärna vad ni tycker?
Mvh!

Kommentarer
Postat av: Poppe

Kvinnor ska väl få och göra samma saker som oss män.

2009-03-18 @ 20:58:41
URL: http://poppe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0