Svar på komentar (Jag måste)

Kajsa  om Finns det fler?:
Att man inte kan vara som är, göra som man gör utan att det måste ligga någonting bakom ens beteende är frustrerande!!
Och det Jag blir mest frustrerad över är att bara för att min bild på världen inte är så himla positiv så är jag deprimerad..(?) Alltså, enligt dom, kan man inte se världen på mitt sätt och djupa tankar utan att man är deprimerad.. Och det är någonting jag inte förstår varför..
Jag trivs med att tänka på mitt sätt, jag vill inte bli "normal" och bli, som jag kallar det, blind för vad som verkligen finns..

Och jag förstår varför du inte ger ut ditt namn, jag har lust att också vara anonym för ibland är det så frustrerande att alla ifrågasätter om jag är deprimerad eller liknande.. Kan inte bara jag vara så? Eller för att tycka som jag tycker så måste det vara ett fel på mig..?
//Kajsa

Svar:
Hejsan! Har inte riktigt svarat på några av dina komentarer innan. Men jag kände att jag var tvungen på denna då jag känner lite som du där. Att man kan se världen på olika sätt. Själv tror jag att dom som inte ser det som typ jag gör (Alltså behöver dom inte göra det på pricken, men nästan) Hur den egentligen ser ut så tror jag det är för att många är rädda för att inte klara av att se det i vitögat. Men det viktigaste är att det finns några som kan göra det och då kan försöka förändra. Försöka få saker och ting bättre. Dom som inte ser hur världen egentligen ser ut så bryr dom sig inte utan dom tycker det är okej med allt som sker och då blir det aldrig förändring. Då står vi kvar och stampar. Medans vi få som ser och vet hur det egentligen är är för få för att riktigt kunna förändra hur andra ser på det.
Det intressanta är att vi två som bloggar om det tänker nästan helt lika och vi känner nästan lika. Men man behöver inte vara deprimerad för att tycka och känna som vi. Det behöver man inte. Utan vi vill bara inte vara en av alla dessa ytliga mäniskor som inte ser hur det egentligen är. Men alla har det inte heller som jag, många vill ju bara tänka på sitt utseende, vilka kläder dom ska ha och vilket dyrt smink dom måste ha. Det finns ofantligt många såna mäniskor. Jag tjuv kikande i din blogg nu idag och såg ditt senaste inlägg och sen kollade jag in på dom du länkat till. Det finns ju redan där ytligheten.(Alltså inte i din blogg utan dom du länkat till) Och det är som du säger, ska vi tycka synd om dom eller ska man tycka illa om dom? Trivs dom verkligen att vara så?
Du verkar vara en riktigt fin tjej/kvinna och ta till vara på dina tankar, gör någonting med dom! Du har en bra gåva och jag personligen tycker att du kan göra så mycket förändringar som du kanske inte ser just nu men senare kanske. Jag är sån så att jag försöker alltid få folk att se ens insida och skita i det yttre för en stund. För det yttre är bara en fasad, det är inte äkta (Alltså folk har ju ett äkta utseende men inte som insidan) Allt smink, alla kläder är inte äkta!
Ta till vara på det du har!

Mvh!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag håller med i allt du skriver!

Och Tack.

När jag läser din blogg och dina tankar känner jag att jag kanske inte är helt ensam om mina tankar, för våra åsikter på saker och ting verkar, som du säger, ganska lika!

2009-03-17 @ 16:48:08
URL: http://kajziii.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0