Att göra fel? Men att göra fel flera gånger.

För inte så längesen var min vän med om att en annan tjej låtsades tycka om henne. Dom blev vänner, dom kunde sitta och prata om allt möjligt. Men min vän kände att det inte alls var helt rätt varje gång dom setts. Som om någonting var fel. Felet var att dom båda hade en gemensam vän och därför låtsades denna tjej som att dom var vänner för att vara snäll. Men sen sa det andra saker till den gemensamma vännen. Är det inte hemskt att lura någon att tro att den inte är illa omtyckt om denna person inte tycker om den?
Har ni gjort så någon gång så berätta gärna varför och vilket motiv ni hade till att låtsas, eller låtsas ni nu?
Jag personligen låtsas inte och får andra att tro att jag tycker om dom, för man kan lika gärna vara ärlig och säga vad man tycker. Sen måste man bilda sin egen uppfattning. Man kan inte gå och tycka illa om andra människor för att någon säger att den person är si och så. Vad tycker ni om det?
Alla har säkert någon gång under sitt liv lyssnat på någon och sen börjat tycka illa om någon annan. Det tror jag.
Men hur känns det nu när ni tänker tillbaka på hur ni började tycka illa om någon som ni egentligen inte vet någonting om?
Jag vet hur det känns, jag är en av dom som gjort så. Hade en bästa vän förut som jämt sa till mig när hon tyckte och tänkte saker om andra, jag hängde på. Men det är ju inte deras fel att jag tyckte lika som dom. Det är ju mitt fel att jag inte vågade stå upp för mig själv. Att jag inte vågade vara som jag ville. Den person som tyckte om alla och hade inget emot dom. Men när jag tänker tillbaka på det så känns det så ruttet. Så fel av mig. Tänk om den personen var helt underbar egentligen? Men att man har inte tagit sig den tiden man behöver för att veta. Ingen människa släpper in andra bara sådär. Man måste förtjäna att få tillträde till vem man egentligen är.

För att återgå till att lura någon. Jag tycker ALLA borde sluta med det! Det är så fruktansvärt fel och det blir fler och fler som mår dåligt över det. Det blir fler och fler som i slutändan får svårt att lita på andra. Kan ni sluta när ni börjat?
Jag kunde. Jag tycker det är fel! Jag står för det.
Har ni gjort så någon gång så berätta gärna varför och vilket motiv ni hade till att låtsas, eller låtsas ni nu?
NEJ-programmet börjar inom kort!
Mvh!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det kan hända att jag låtsas. Varför vet jag inte själv.. Jag försöker vara så ärlig jag kan och hittills har det fungerat. Jag kanske låtsas i början, men det slutar alltid med att jag är ärlig.

Så det kanske är bra, bara att jag borde sluta med att börja låtsas överhuvudtaget.

2009-03-24 @ 14:04:02
URL: http://kajziii.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0