Att lära någon leva sitt liv med sanningen?

Idag har mina tankar varit åt alla håll och kanter men någonting jag tänkt på mycket är att hur man ska lära någon att leva sitt liv med sanningen. Hur ska jag som person kunna säga rakt ut till någon att sluta spela ett spel dygnet runt?
Ingen är glad jämt så enkelt är det, ingen kan leva ett sådant liv och ändå må bra. Så när är det tid för mig att klampa in och säga stopp? Fast jag inte känner personen innerst inne då den spelar sitt spel, den släpper inte in mig eller någon annan.
Kan man lita på en sån person?

Varför lever mäniskor i en lögn? Varför inte bli ett med sig själv och ta till vara på sitt liv i stället?

Jag känner för att samla ett par mäniskor och prata med dom och få säga hur jag känner gentemot dom personerna. Få det sagt. Det är jobbigt att gå med allt inom sig. Alla borde få chansen att säga vad dom känner och vill ha sagt. Ska man gå och må dåligt för att man ser hur den andra misshandlar sig själv?

På tal om ingenting så var det ingen som skrev någonting om det jag frågade igår, lite tråkigt faktiskt.
Mvh!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Att försöka lära någon att leva sitt liv med sanningen kan nog vara svårt.. Jag menar det finns nog så många som vägrar inse sanningen, att de har gjort lögnen till sanning för dem själva. Hur ska vi få dem att inse att deras sanning är en lögn?

Det är väldigt svårt att avgöra om man ska försöka påverka dem lr låta de vara, för om det inte går att påverka var det då i onödan?

Jag har själv väldigt svårt att veta hur jag ska göra med detta.



Gillar din blogg skarpt och som du säger, att vi tycker rätt lika gör att det är skönt att läsa det du skriver!

2009-03-19 @ 20:55:04
URL: http://kajziii.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0