Tänkte ställa några frågor

Jag tänkte ställa några frågor till er läsare:
1. Hur gamla är ni?
2. Vad tycker ni jag ska ta upp i bloggen?
3. Tycker ni att NEJ-programmet låter som en bra idee?
4. Varför läser ni just min blogg?

Mer ingående frågor på annat:
1. Har du någonsin blivit mobbad? Om ja, varför? (Du får gärna kommentera anonymt om du känner för det)
2. Har du någonsin försökt stoppa mobbing som pågår mot en annan person?
3. Varför tror ni att det finns mobbing?

Om det sista inlägger innan detta:
1. Har du någonsin låtsas tycka om en person? om ja, varför gjorde du det, eller gör du det nu?
2. Tror du inte den personen blir sårad när sanningen kommer fram?
3. Tror ni på att sanningen alltid kommer fram?
4. Har ni blivit lurade till att tro att någon tyckt om er?
5. Tycker ni någon kör med er för att personen vet att du säger ja?

Hoppas på att många kommenterar och svarar på frågorna.
Om ni inte vill att jag publicerar eran kommentar skriv då först PUBLICERA EJ! Så gör ja inte det.
Mvh!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Svar på frågor:

1. 16, snart 17.

2. Jag har inga speciella önskemål, jag tycker du ska skriva det du känner för stunden. Det blir ärligast och bäst!

3. Ja det tycker jag!

4. Jag läser din blogg för att våra tankar går och lika håll och jag gillar att läsa andras tankar, fast som är lik mina egna.



1. Jag har aldrig blivit mobbad, dock har jag av rädsla för en person, som egentligen inte brydde sig, stannat hemma från skolan m.m.

2. Ja det har jag.

3. Jag tror det finns pga att en del människor trycker ner andra för att försöka få sig själv att må bättre. Andra kan ha det svårt med någonting, typ när man var mindre eller hemma, och tar ut det över andra. Och vissa mobbar andra för att synas och inte bli mobbad själv. Såklart kan man gå in mer på det, men en sammanfattning, hehe.



1. Ja det har jag, och jag vet själv inte varför. Kanske för att inte bli lämnad själv, kanske för att inte såra någon.

2. På ett sätt jo, men det beror på hur länge de pågått. Om man säger det relativt tidigt tror jag det sårar men går över lika fort. Om man låtsats en lång tid och berättar det kommer det såra mer.

3. Sanningar om vad man tycker och tänker om andra, ja de kommer alltid fram.

Sanningar om en själv är det inte alltid lika säkert. Enligt mig.

4. Ja.

5. Det beror på hur personen gör. Jag känner några som vet att jag har svårt att säga nej, och utnyttjar det. Jag vet detta och försöker därför säga ifrån dem mer än andra, och samtidigt blir personen inte en nära vän heller så jag umgås inte med dem så mycket längre.

2009-03-24 @ 14:19:27
URL: http://kajziii.blogspot.com/
Postat av: Linda

Svar:

1: 25+

2. Inga bra förslag tyvärr

3. ja varför inte :-)

4. Kan relatera till den.



1. Ja

2. Ja det har jag

3. För att vi SKA vara på ett bestämt sätt, se ut på ett sätt, tänka på ett sätt och när man inte klarar av att uppfylla de onåbara kraven så handlar man så istället för att försöka trycka ner andra kanske gör att de inte känner sig LIKA fula, dumma eller vad det nu kan vara.



1. Det har säkert hänt någon gång under ens livstid men kan inte komma på något specifikt tillfälle eller person.

2. Jo det känns nog. Ingen kan tycka om alla men ingemn behöver låtsas tycka om någon för det. Man behöver inte heller säga att man INTE tycker om den heller.

3. JAAAA

4. Ja det har hänt.

5. Nej inte längre.

2009-03-25 @ 15:02:45
URL: http://skafferitjuv.blogg.se/
Postat av: Em.

1. 21

2. Fortsätt med sånt du skriver om ;)

3. Jajjemän

4. Läser den ibland bara



1. Nepp & jag har inte mobbat heller.

2. Nej det har jag inte. Nu förekommer det inte mobbing runt mig men när jag var mindre så tyckte väl jag att jag "var för häftig" för att stoppa sånt. Förstår du hur jag menar?

3. Folk tror att dom ska må bättre när dom trycker ner andra.



1. Japp, jag orkar inte bråka med folk.

2. Nje, tror att det är ömsesidigt faktiskt.

3. Självklart!

4. Nej.

5. Ja ibland, men jag är ganska duktig på att säga ifrån.





Puss&Kram! :)

2009-03-25 @ 19:40:19
URL: http://melima.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0